Používame naše súbory cookies a aj tretích strán, aby sme vám poskytli tie najlepšie služby a získali štatistiky o vašej návšteve. Ak pokračujete, súhlasíte s používaním súborov cookies.
Prečo je dobré mať publikum na firemnej stránke na LinkedIne
Ak by som na otázku v nadpise mal odpovedať jednou vetou, tak s malým publikom klesá aj dosah Vašich príspevkov a oslovujete menej partnerov ako by ste mohli. LinkedIn je profesionála sociálna sieť. Na rozdiel od Facebooku tu s vysokou pravdepodobnosťou narazíte len na pravé profilové fotky a reálne mená. Konverzácia je tu síce menej výrazná ako na Facebookovej stránke spoločnosti, ale oveľa kvalitnejšia. Takže žiadni trollovia, ktorí Vám zhejtujú Vaše príspevky, tu nehrozia. Aj preto si myslím, že LinkedIn firemná stránka je oveľa vhodnejšia na komunikáciu s potenciálnymi obchodnými partnermi, kolegami, či zákazníkmi ako stránka na Facebooku. Všimol som si, že mnoho firiem má zajímavy obsah no napriek tomu málo sledovateľov. Dá sa s tým niečo robiť? Aké výhody ma LinkedIne, ktoré stoja za povšimnutie.
Pra mňa ako správcu firemnej stránky na LinkedIne sú najväčšie benefity:
1. Štatistika
V prvom rade veľmi kvalitnou štatistickou analýzou. Viete presne, koľko a akých ľudí navštívilo Váš firemný profil na LinkedIne, akú pozíciu zastávajú v manažmente svojich firiem a z akej krajiny či regiónu pochádzajú.
Tieto podrobné informácie máte aj o odberateľoch správ (followeroch) z Vášho podnikového profilu. Statusy môžete zverejniť všetkým návštevníkom stránky alebo si môžete nastaviť, akej cieľovej skupine sa zobrazí. Samozrejme toto ma zmysel iba ak je publikum dostatočne veľké a potrebujeme správy lepšie zacieliť na konkrétnu skupinu. U firemných statusoch budete presne vedieť, koľkým osobám sa zobrazili - započítajú sa spolu priame zobrazenia spolu s virálnymi, prostredníctvom zdieľajúcich užívateľov), koľko ľudí si na danú správu kliklo aj koľko ju "lajklo".
Vyhľadávanie
Druhý dôvod je optimalizovanie organického vyhľadávania. Ak do vyhľadávača - napr. Google, zadáte len názov spoločnosti, veľmi pravdepodobne sa zobrazí Váš firemný profil na prvej stránke výsledkov vyhľadávania. Kvalitný obsah na firemnej stránke na LinkedIne Vám teda môže pomôcť k ľahšiemu kontaktu s novým zákazníkom aj bez nutnosti platenej reklamy, či platených článkov na portáloch s vyššim rankingom ako je ten Váš.
Pozvať spojenia
Ak už máte svoje "publikum" na nástenke svojho osobného profilu a vidíte pozitívnu odozvu Vašich kontaktov na obsah, ktorý vytvárate, tak LinkedIn ponúka priamo v administrátorskych nástrojoch firemnej stránky možnosť pozvať tieto kontakty na sledovanie firemnej stránky. Táto možnosť tam nie je dlho a veľa administrátorov ju buď nepozná, nevyužíva alebo jednoducho nemá vytvorenú vlastnú sieť kontaktov. Keďže každý kontakt môžete pozvať len raz, tak zvážte aj načasovanie, aby pozvaný v danom momente našiel na stránke pútavý obsah.
Pod pútavým obsahom sa môže rozumieť blog, videoblog, prípadne aktuálna novinka - udalosť. LinkedIn preferuje vlastný obsah pred odkazmi na iné konkurenčné socialne siete. Preto je vhodnejšie vytvoriť udalosť na LinkedIne ako ju tu len zdielať z iných lokalít.
Produkty
Posledným dôvodom je produktová podpora. Ak máte vybudovanú kvalitnú stránku, tak firemná stránka priamo obsahuje sekciu pre produkty a služby, ktorým môžete pridať samostatný popis, špeciálne foto ako aj odkaz na konkrétneho produktového manažéra. Navyše, daný produkt má špeciálne tlačidlo pre odporúčanie, ktoré dodáva popisu produktu nový rozmer. Pokiaľ Váš produkt odporúča niekoľko nezávislých ľudí, ich odporúčanie sa nielenže zobrazí všetkým prepojeným kontaktom týchto ľudí, ale dodá produktu na virtuálnej váhe.
Ak by Vás táto téma zaujala viac radi Vás uvidíme na našom bezplatnom online mitingu už:
26.5.2020 od 14:00 - LinkedIn - ako si získať publikum na stránke spoločnosti
Komentáre
Diskusia je prázdna.